- BEL DEB2COLLECT NU!
- info@deb2collect.nl
- Veluwezoom 32, 1327 AH Almere
Debiteurenbeheer is een activiteit die primaire tot doel heeft debiteuren alsnog te laten betalen en daarmee uw Days Sales Outstanding (D.S.O.) te verlagen. Het is belangrijk dat u vooraf goed weet op welke manier u zo effectief mogelijk debiteurenbeheer binnen uw organisatie of vereniging kunt inrichten.
Weinig mensen vinden het prettig om dagelijks debiteuren na te bellen wanneer het gaat om onbetaalde facturen. Een goedwerkend en strak debiteurenbeheer, zorgt er voor dat uw debiteur op tijd betaalt. Dit scheelt u primaire een hoop tijd, geld maar bovenal ergernis. In uitzonderlijke gevallen kan debiteurenbeheer langdurig zijn. Zeker wanneer de debiteur zeer creatief is in het zich schuilhouden voor u als crediteur. Een Strak en Helder debiteurenbeheer is van Groot Belang!
Debiteurenbeheer maakt een belangrijk onderdeel uit van het organisatieproces! Het Debiteurenbeheer zorgt ervoor dat het bedrag wat uw debiteur aan u verschuldigd is, sneller op uw rekening staat. Dit draagt er toe bij dat er meer liquide middelen beschikbaar zijn binnen de eigen organisatie. U kunt op uw beurt de rekeningen makkelijker betalen.
Bij een goed debiteurenbeleid, staat het beheren van de inkomende geldstromen centraal. Goed Debiteurenbeleid is een Snelle en Effectieve manier om uw Financiële Positie te versterken en daarmee sterk te houden. Optimalisatie van een lopend Debiteuren Proces, speelt een grote rol met betrekking tot uw liquiditeitspositie. 73% van de faillissementen ontstaat door een Slecht en Onzorgvuldig Debiteurenbeleid.
Binnen heel veel organisaties is het beheer van de debiteurenportefeuille, een ondergeschoven “kindje”. Veel van de financieel-managers herkennen deze situatie maar al te goed! De financiële afdeling geeft vaak aan “geen tijd te hebben” om de openstaande posten structureel meer aandacht te geven. Debiteuren herkennen deze signalen heel snel en passen hun betaalgedrag hier direct op aan. Veel van onze opdrachtgevers besteden het Debiteuren Proces aan Deb2Collect uit omdat zij binnen de organisatie hier “Onvoldoende” Capaciteit voor hebben.
Wanneer je als ondernemer overweegt het Debiteurenbeheer volledig te Outsourcen, wil je graag weten wat de totale kosten zijn per maand of op jaarbasis?Deb2Collect neemt het volledig Debiteurenbeheer van u over tegen een vaste vergoeding. Vooraf wordt de afspraak gemaakt op welke manier en frequent Uw Debiteur wordt aangemaand en in welk tijdsbestek een volledig traject loopt. Als Financieel verantwoordelijke zit u niet te wachten op onverwachte kosten welke achteraf alsnog in rekening worden gebracht. Uw begroting vooraf moet een duidelijk beeld geven als het gaat om maandelijkse Kosten en Resultaten. Daarbij is ons inziens geen ruimte voor verrassingen achteraf. Deb2Collect geeft u als klant vooraf een duidelijk inzicht in de Tarief, Kosten en te verwachten Resultaat.
Klik hier: Lees de ervaring(en) van onze opdrachtgevers
Maakt debiteurenbeheer een belangrijk onderdeel uit van een organisatieproces? Vinden veel ondernemers dhet beheer van debiteuren een belangrijke taak? Het antwoord op deze vragen zou logisch moeten zijn. Geld is de motor voor iedere organisatie. Zonder Liquiditeit (vermogen) geen ontwikkeling en groei. In de beginfase van een onderneming wordt er alles aan gedaan om de winst zo hoog mogelijk te laten stijgen. Waarom zou u dan geld laten liggen en daarmee Geld Vernietigen in de Laatste Fase van het bedrijfsproces? Dit alleen geeft al het belang aan van Debiteurenbeheer binnen de Organisatie.
Optimaal werkend Debiteurenbeheer is essentieel voor organisaties die Efficiënt en Effectief willen werken. Dat dient voor iedere organisatie het primaire doel zijn. Debiteurenbeheer houdt meer in dan debiteuren aansporen om uw vordering te betalen. De reden dat een debiteur niet betaalt, ligt niet altijd aan onwil. Het kan gaan om een niet juist geleverde dienst, product of een administratieve fout op de factuur.
Omdat er meer ondernemers dan branches zijn ontstaat concurrentie. Afnemers spelen hier handig op in. Zij bedingen de hoogste korting. Als deze eenmaal is bereikt, worden langere betalingstermijnen ingezet. Vanaf dat moment draagt u ongewild bij aan de financiering van de onderneming van uw klant.
De verslechterde betalingsmoraal is sluipend. Beetje bij beetje worden betalingstermijnen opgerekt. Er hoeft dan maar weinig te gebeuren om een onderneming in zwaar weer te doen belanden. Het is daarom van groot belang dat debiteuren tijdig op een commerciële en efficiënte wijze tot betaling worden bewogen.
Deb2Collect bespreekt vooraf duidelijk met u hoeveel facturen u in de afgelopen 6-maanden heeft factureert op maandbasis. Daarnaast worden zaken als betalingstermijn, algemene voorwaarden en bijzondere afspraken met uw debiteuren in kaart gebracht. Wij zijn zeer ervaren en kunnen u nauwkeurig aangeven hoe lang het duurt om de verlengde betalingstermijnen om te wenden naar een voor u acceptabele betalingstermijn. Uw huidig debiteurentraject is een duidelijk vertrekpunt van waaruit het nieuwe debiteurenbeheer wordt opgezet. Zaken als communicatie tussen debiteur, u en Deb2Collect worden daarin eveneens vastgelegd. .
Omdat wij niet alleen in het incassotraject maar in debiteurenbeheer werken met de modernste software, worden zaken als aanlevering van de dagelijkse factuurstroom vanuit uw organisatie naar Deb2Collect digitaal ingeregeld. Vanaf het moment dat uw debiteurenbeheer door Deb2Collect wordt overgenomen, bent u vanaf dat moment volledig ontzorgt! Uw taak is alleen het doorgeven van betalingen welke rechtstreeks bij u binnenkomen waarmee wij tijdig het debiteurentraject kunnen stopzetten.
Kortom: Wanneer Deb2Collect het debiteurenbeheer van u overneemt kunt u zich weer richten op andere zaken.
Wilt u meer inhoudelijk weten wat de mogelijkheden zijn, neem dan vrijblijvend contact op met ons kantoor, voor het maken van een afspraak. T.: 085-0139609
Doordat Deb2Collect werkt met de meest moderne software, kunt u bij ons niet alleen uw incassozaken online uithanden geven maar kunnen de facturen voor het traject debiteurenbeheer eveneens 24/7 online aan ons worden doorgegeven. Bijvoorbeeld ZZP en MKB kunnen ook buiten kantoortijd nieuwe zaken bij ons aanleveren en nadien nauwlettend de status volgen.
Uiteraard is deze wijze van debiteurenbeheer niet alleen interessant voor ZZP en MKB maar ook bedrijven met een groter aantal facturen kunnen digitaal hun facturen aanleveren. Doordat Deb2Collect deze uiterst moderne technologische werkwijze hanteert, kunnen wij u deze dienst debiteurenbeheer tegen een zeer scherp tarief aanbieden.
U levert alle facturen bij ons aan inzake ‘op rekening’ geleverde goederen of diensten. De facturen worden aan u berekend op basis van een vast bedrag per maand. In het debiteurenbeheertraject worden verder geen kosten meer in rekening gebracht. De opvolgende minnelijke incassoprocedure wordt door Deb2Collect op basis van No Cure No Pay behandeld, ongeacht de hoogte van het factuurbedrag.
Het tijdstip (conform Uw betaaltermijn) waarop uw debiteur door onze credit managers wordt benaderd, wordt vooraf met u vastgesteld. Op deze manier weet u exact wat het uitbesteden van uw debiteurenbeheer aan Deb2Collect u per maand en per factuur kost. Op deze wijze is een transparante afweging te maken of dit voor u lonend is.
Voorbeeld: U levert zoals afgesproken op maandbasis max 100 facturen aan. Cash2Collect berekend u enkel een vast maandbedrag op basis van de vooraf afgesproken max. aantal facturen. Mocht achteraf blijken dat het aantal structureel 3-mnd met >10% wordt overschreden, wordt er een herberekening gemaakt. Er wordt door Cash2Collect niet berekend op basis van een percentage van Uw omzet of de handelingen die worden verricht per factuur. U weet vooraf waar u aan toe bent!
© 2021 Deb2Collect B.V. | KVK: 83381643